marloesenfemke.reismee.nl

Mexico City, Oaxaca, Mazunte

In mexico city zijn we na een dagje niks doen naar het Frida Kahlo museum geweest. Of eigenlijk naar ´the blue house´, haar huis waar ze heeft gewoond met haar ouders en ook naar het huis waar ze later samen met Diego Rivera woonde. Frida was een befaamd kunstenares met een bewogen liefdesleven. Haar grote liefde Diego Rivera, ook kunstenaar, hield er vele minaressen op na. Frida heeft op jonge leeftijd een ernstig ongeluk gehad en om de tijd die zij door moest brengen in bed te doden, begon ze met schilderen. Na het zien van de film ´Frida´, gespeeld door Penelope Cruz, is het echt SUPER om te zien waar ze heft gewoond en waar de film ook is opgenomen. Aanrader voor wie de film nog niet heeft gezien!

Na twee dagen was het helemaal prima om verder te reizen want deze stad vinden we te druk, te vol en te gehaast. Via Oaxaca, zijn we maandag aangekomen in Mazunte. Na een busrit van 10 uren, waarin ik het gevoel had dat ik verplicht in een kermisattractie beland was. Zeg maar het gevoel van een achtbaan in de efteling en dan een paar uur lang.

We doen nu een paar dagen niks. Beetje op t strand in de schaduw boekje lezen, zwemmen (maar marloes vindt de hoge golven heel eng) en lekker eten op terrasjes.

Eind oktober willen we naar San Cristobal de las Casas. In deze stad vieren ze, zoals in veel steden in Mexico, dias del muertes en dias santos. Aller zielen en allerheiligen, voor de katholieken onder ons (ja Paul en Toos).

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties! We vinden het een beetje raar dat het eenrichtingsverkeer is....

Echt super om berichtjes te lezen!! Er staan foto´s op de site!!

We hebben geen bereik met onze telefoons.... waarschijnlijk te oude toestellen ; )

Reacties

Reacties

Amus

Dag meisjes,

Wat heerlijk om wat van jullie te horen. Tja, wel een beetje een luxe probleem om 10 uren in een bus te hobbelen door Mexico. Vervelend!

Omdat jullie niet gedeeld willen worden in alle leuke dingen; ik geef geen feestje hoor op 8 november en ik ga met de meisjes ook niet een weekendje weg op 28 november en vieren we ook geen Sinterklaas.

Verder van mijn kant niets nieuws onder de zon. Maar ja, alles valt ook zowat in het niet bij het lezen van jullie avonturen.

Un besso mas! (klopt dit, klinkt wel cool). Amus

marretje

Hoi pipeloi!!!

Leukie leukie jullie verhalen oooh heeerlijk hoor!
Zitten wij hier in de herfstregenbuien :-(, maar hebben zoals Amy al zei erg leuke dingen te doen hihi
We zullen aan je denken als we een weekend weg zijn en sinterklaasje aan het vieren zijn, misschien bewaren we een pakje voor je!!!

Verder heb ik naast het verdrietige-oma-nieuws ook heel goed nieuws, weet niet of ik je dat al had gezegd... Ik krijg een contractvoorstel en maak na nog geen 3 maanden al promotie WIEUW ga het werk overnemen van m'n collega die weggaat, ik kwam in eerste instantie haar werkzaamheden verlichten ;-) Hello Flexa!! hahaha

Doeiii dikken kussen uit Zuid Holland

Femke

Hai poppies!
Nou ik vanochtend lekker de autoruiten moeten krabben, koud koud!
Goed nieuws ook.... Trouwjurk heb ik eindelijk gevonden!!
Geniet maar lekker van de rust na het bezoeken van de drukke stad.
Kusje van Femmie xxx

Mars

Ja... en waar zijn de foto's in bikini??? Kom op zeg, jullie zijn toch op het strand nu?! Pin-up foto's graag!
Ik ben heus niet jaloers dat het daar lekker warm is en hier maar 13 graden, HEUS NIET!
Maar vooruit; geniet ervan! :) (alsof jullie dat al niet doen)
Geen nieuws hier, of je moet willen weten dat Bazooka netjes op de bak kotst... nee he, nou dan geen nieuws.

Dikke kus!!!

Lambert en Diny

Hallo meiden,
Fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.
Wel raar dat Marloes niet van die hoge golven hield,want ik kan me herinneren dat toen we in Montescudaio waren we heerlijk in de golven gespeeld hebben.
Dikke kus
Diny

Kristel

Hai hai!!!
Heb begrepen van mijn ouders dat jullie een fantastische reis ah maken door het prachtige Zuid-Amerika. Uiteraard word ik door hen continu op de hoogte gehouden ;-)
Heel plezier, geniet ervan en als jullie weer in dit koude kikkerlandje zijn en ik ook niet ergens verweg zit; moeten we maar weer een keertje proberen met alle Van Asjes en Kosjes af te spreken!
dikke kus, Kristel

Lon

Hi Meisjes!

Wat een heerlijke berichten! Wil ook graag zijn waar jullie zijn en wil dan heus wel jullie rugzakken dragen!

Ik hoor het wel even van jullie??? hahahahahahaha

KUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Erik en Jorijn

Leuk om te lezen wat jullie aan het doen zijn!
Hier begint Gwennie al te brabbelen, hele verhalen heeft ze! Geweldig!

Have fun & be careful
X Jorijn & Erik

Wendy

Hey Loes en Fem!! Wow leuk om aan de andere kant van reismee.nl te zitten! Cool man Frida Kahlo, ga vragen of Bernlef snel de download aan zet:) Dacht al dat jullie snel de stad uit zouden gaan, wat een chaos daar he! En al die arme gezinnen die gewoon op de vluchtstrook wonen... Hier gaat het allemaal goed, ga me morgen giga uitleven tijdens de monsterverkoop gna! En Loes, die broek is echt prima he! Als je m zat bent hoef je m niet perse weer mee terug te nemen hoor, als je er iemand blij mee kunt maken.. Nou meissies, heel veel plezier daar en genieten en mooie foto's maken, die foto's van die beeldjes in de tuin en die potjes in de vensterbank zijn ook mooi, die Mexicanen snappen wat hip is! Als je een mogelijkheid tot shippen hebt dan hoor ik het, kunnen we weer eens op een markt staan:)
Kus!

Maria

Meiden wat ben ik jaloers op jullie. Nog maar net weg en al zoveel leuks meegemaakt. Ik zit al weer te wachten op jullie volgend verslag en de foto's. En ach Loesje, helemaal zijn we je hier natuurlijk nie kwijt nu pa weer bij ons aan sluit. Groetjes vanuit een zonnig Groningen. Maria

NANNE NICOLAI

Hoi MARLOES en FEMKE,

ik heb genoten van jullie prachtig verhaal en de mooie foto's. Op internet heb ik wat opgezocht over Frida en de omgeving waar jullie nu zijn. Leuke cultuur.

Nog even leuk om jullie te vertellen.
Via jullie site...., kreeg ik een reactie van een nicht van me op mijn site. Met andere woorden via jullie kwam ze bij mij terecht...! Wat een toeval en ik vind dat schitterend.

Ik heb van jullie een deel van het bericht geplaatst en drie foto's! Ik merk en zie dat het veel gelezen wordt.

Ben benieuwd naar het volgende verslag en de foto's. Doe voorzichtig én Marloes ..... Ameland is ook nog steeds ... zoooo mooooi!

groetjes en geniet,

http://nannesz.web-log.nl/

Nanne Nicolai

Amy

Ik wilde alleen maar even zeggen dat Marjon en ik vanavond bij Puck gaan eten......

lieke

hoi lieverds!!
ik zal binnenkort even een mailtje sturen, gewoon om alles even lekker te vertellen over mn leventje. ben jaloers hoor op al jullie verhalen, zo tof!
hier alles goed, ben wat moois voor ons kleine neefje of nichtje aan het maken, stuur er wel een foto van in de mail want dre en jeroen mogen het nog niet zien...
nou liefs en een dikke tuut

Dirk van As

Dag Marloes en Femke,

Ik geniet heel veel van jullie reisverhaal en leef met jullie mee !!! In tegenstelling met het weer bij julli is het hier inmiddels herfst, veel kleuren op bomen en struiken, zon en regen , kortom echt hollands weer.De winkelstraten in Amersfoort zijn al weer versiert met kerstverlichting, dat maakt de mooie binnestad reuze gezellig. Misschien kun je op zo'n grote afstand en in de warme zon moeilijk voorstellen hoe dat is, maar dan is de mail wel een geweldige uitkomst.
Ik wens jullie nog heel veel mooie ervaringen en een behouden thuiskomst.
liefste groeten oom Dik/tante Ans.

josina

Ola, kunnen jullie mooi je spaans daar weer een beetje oefenen, het gaat in Nederland zo snel weer weg. Ik en holger zijn net terug van Egypte, heel wat anders dan backpacken, maar wel lekker voor een weekje. Nog veel plezier daar en hou ons op de hoogte.

x josina

Simone

He, Marloesje,

Nou, lekker aan 't genieten? Hoe bevalt de reis tot nu toe? Aan jullie verhalen te lezen voorlopig goed!! Kan ook niet anders natuurlijk. Hier gaat alles z'n gangetje, wintertijd is ingegaan, dus 't is hier al heel vroeg donker. Voordeel is dat 't wel een paar weekjes ietsjepietsje lichter is 's ochtends vroeg. Maar dat is neit genoeg voor mij; ik heb zo'n wake-up light gekocht om me een beetje te helpen 's ochtends. Eigenlijk weinig nieuws te vertellen. Zoë heeft een dubbele oorontsteking, snottert al weken en hoest zich een ongeluk. Arm meissie. Tja, hoort ook bij de herst jammer genoeg. Zeg, jullie nog heel veel plezier, ik blijf jullie af en toe volgen!

Groetjes!

toos

ok

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!