marloesenfemke.reismee.nl

Aapjes kijken

HOI!!

Cool

Zijn we alweer twee weken verder??
We vinden de combinatie backpacken en computers ook geen combi!
Dus die foto's en dat verhaaltje.... manana...manana..

Wat weetjes uit Costa Rica:

* Real estate kantoren vliegen hier de grond uit, Amerikanen!

* Overal is (helaas) land te koop. Ocean view. Of hotels. Of investeren in een nog te bouwen appartementencomplex aan de kust is ook een optie.

* Er is hier GEEN sprake van een economische crisis. (eeeh is ING al gestegen : ) )

* 1/4 van Costa Rica is National Park!

* National Park Curu is onbekend maar SUPER mooi! cappuchino apen op ons dak, honden waken s nachts voor onze deur, n gekko loopt over t plafond en er zit een krab in ons bed!

* De dove pitbull terrier Zortija (zortiga, wat dove betekent) is heel lief, en zn baasje isbest leuk en lekker

* We hebben lekker Hollands gekookt en we kregen als toetje geflambeerde bananen mmmmm

* Marloes houdt van vogels spotten.

* Het regenseizoen wil maar niet stoppen. De ticos (costaricanen) snappen het ook niet.
In december ' hoort' het droog te zijn.

* Volle maan gaat hier samen met yoga, meditatie en dansen.... was leuk maar ook erg humoristisch en zweverig ('feel the moon in your hart... take the energy into your hand and draw a picture.... move your body like the rain)\

* Costa Rica heeft nog steeds geen leger.

* We hebben de helft van onze bagage achtergelaten (Gel... voel je em aankomen.. neem jij het mee naar NL?) en een tent en luchtbed gekocht. Er wordt aangeraden om te reserveren in december, hoogseizoen. Met een tent hebben we altijd een plekkie. Met kerst gaan we proberen te kamperen op n eilandje in Panama! (alstniettehardregent)

* Twee nonnen in een VW busje skeuren door de stad. De non achter het stuur zit mobiel te bellen (foei!).

Wij gaan morgen op weg naar Corcovado National Park, we denken er aan om begin februari terug te gaan naar NL. Doorde

Frown
bus in Guatamalaslaan we drie ' vage' landenals El Salvador, Honduras enNicaraguaover (reisbureaus geven red alert voor Guatemala en Nicaragua). Op dit moment vinden we het heerlijk omte reizen in Costa Rica en Panama .... maar willen we graag in februarinaar huis.

Herman en sophia

Dios mio!!Dos mujeres holandesas viajando en America central!! Waar gaat de wereld naartoe!Wat leuk om jullie reis te volgen.Costa Rica is zo te horen een land naar mijn hart(yoga onder de moonlight geen leger!!) Kommen jullie langs een keertje om alles persoonlijk te vertellen?
Muchos besos Herman Sophia Luna Estrella

Nienke

He meiden,
Komt mij allemaal bekend voor: de apies,pura vida, tico's. Als ik naar jullie foto's kijk waan ik mij helemaal in CR. Heerlijk! Geniet ervan! En dat terwijl bij mij de kerstboom in de kamer staat(echt waar, is mijn eerste boom ever. Ik vond dat ik dat nog moest bereiken voor ik dertig wordt.)Fem, als je nog zo'n raar beest spot met zo'lange snuit, maak er dan een filmpje van en wis hem niet per ongeluk. Groet Nienke

jan en nora

lieve meiden,
gelukkig kunnen jullie nu weer genieten. niet meer achterom kijken maar vooruit. Moeten wij ook eens doen. hahaha. hier druk,druk, a.s zaterdag gaan we verhuizen. Als jullie weer in nederland zijn moeten jullie snel eens langskomen. veel liefs jan en nora

Marianne

Hoi lieverds,
Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Ik hoop dat jullie reis verder rustig en mooi verloopt, de foto's zijn prachtig. Pas goed op jezelf en tot mei :-)

Liefs en kusjes,
Marianne

josina

begrijp ik het goed komt Gelly even gezellig bij jullie langs. Geniet van de eilanden bij Panama ze zijn super. Maar kers in costa rica vieren op t strand is ook super, heb ik gedaan.

x josina

Lonneke

HAI!

Ja, begin feb. terug naar NL komen zodat jullie er zijn met Puck haar verjaardag! Ole Ole Ole Ole!
Nee, hoor lekker doen waar jullie zin in hebben! Genieten, genieten, genieten en ehhhhhhh genieten, NL is na drie weken ook maar weer gewoon NL. Denk daar maar aan.

XXXXXXXXXX

Lambert en Diny

Hallo lieve meisjes,

Bij jullie regen,hiermist en kou,het is overal wat.
Hopenlijk stop de regen en hebben jullie nog mooi weer te goed.
Fijn dat jullie er nog van genieten en blijf maar lekker in de veilige gebieden.
Het zal voor jullie een vreemde Kerst zal,maar je moet alles meemaken.
Geniet er van.
Dikke kus van ons

henny en jan

Lieve Femke en Marloes,
Mooi om jullie reis te volgen en soms ook heel spannend. Gelukkig kunnen jullie nu weer genieten. Nog een fijne tijd, Pas goed op elkaar. Tút Jan en Henny.

Fré en Paul

Hoi Loes en Fem.
Vandaag (17 dec) jullie kaartje ontvangen, reuze bedankt. Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt.
Wij hopen dat jullie nu nog lekker even genieten dit jaar en alvast fijne feestdagen en een gezond 2009.Dan zien we jullie wel weer Groetjes van ons

Arjen

Mooie foto's, mooie aapjes en bovenal mooie verhalen. Geniet nog maar even en bijdeze alvast prettige kerstdagen (met sneeuw ha ha) en een voorspoedig 2009. Pas goed opelkaar!

Groetjes Arjen&Corina

s.t.beetsma@hetnet.nl

Lieve Femke en Marloes
Heel veel dank voor jullie interessante en spannende
verhalen. Gelukkig zitten jullie nu in een veilig land, waar je heerlijk Kerst kunt vieren.
Hoe dat gaat lezen wij graag.
Van ons een fijne en vrolijke Kersttijd toegewenst.
En voor 2009 veel geluk, liefde en reisplezier.
Het ga jullie goed. Liefs siebolt tineke

Maria

Ik wil jullie vanaf deze kant toch hele leuke warme kerstdagen wensen en natuurlijk een fantastisch 2009.

Groetjes Maria en Jeroen

Lambert en Diny

Lieve Marloes en Femke,
Bedankt voor de (Kerst)kaart,lief.
Wij wensen jullie fijne Kerstdagen en een goed 2009 toe,ook van onze meiden en Joost.
vuurwerk zullen jullie niet afsteken,denk ik ,want dat hebben jullie al genoeg gehad.
Dikke kus van ons.
lambert en Diny

Nanne Nicolai

Marloes en Femke,

Vanuit Fryslân wens ik jullie ontzettend gezellige Kerstdagen en een fantastische jaarwisseling.
Geniet van al deze feesten in een totaal andere omgeving.

groetjes, Nanne Nicolai

m'lijn

Hmm geen idee, maar lees jullie bericht nu pas:S sorry! Wist het dus echt nog niet Fem hihi
Toch ook wel weer fijn voor ons dat jullie weer richting Holland komen en dat in de winter.... weet je het zeker?! hahaha

Dikke kussen