marloesenfemke.reismee.nl

DIOS was met ons

Wij zijn zaterdag van guatamala City naar San Jose gevlogen, onverwacht hoor!

Dinsdag zaten we in een bus van Guatamala op weg naar een natuurpark met watervallen enzo. We hadden gekozen voor een eerste klas bus om 16.15. Moesten nog even een uurtje wachten, dus ergens wat gegeten. Na ongeveer een uur rijden is er op de bus geschoten. Marloes lag op mn schoot te slapen en ik zat een beetje tv te kijken. Ik voelde pijn aan mn arm maar we hadden geen idee wat er gebeurde.

We zaten voorin de bus naast de chauffeur en na de 1e 2/3 kogels dachten we dat we een lekke band hadden ofzo, of iets anders.motor stuk? lekker naief! en toen ik achterom keek lag iedereen al op de grond en schreeuwden ze dat we moesten gaan liggen, dus wij plat op de grond. Marloes ergens onder een stoel en ik in het gangpad bovenop andere mensen. Een indigenous vrouw fluisterde dat ze mijn moeder nu was, dat ze over ons zou waken en dat we naar haar moesten luisteren.Ze legde ons uit wat er gebeurde. Fem vertaalde dit maar een beetje aan marloes. Niet dat we er iets van begrepen!

Snel daarna vlogen er nog meer kogels door de bus! In totaal achteraf gezien 12 kogels. En meerdere gaten in de ramen! en wij dachen echt even dat dit het dan was.....

Verder liep er een man door de bus en ik was bang dat dat 1 van onze ' belagers' was. Hij vertelde gelukkig dat hij voor het ministerie werkte en dat hij door de bus liep voor onze veiligheid. Hij heeft politie gebeld met zijn mobiel.

De buschauffeur is zo rustig gebleven en is na ongeveer tien minuten is hij stil gaan staan bij een benzine station, daar stonden VEEL politie mensen ons al op te wachten. De mensen die van buiten af op de bus hebben geschoten waren toen al foetsie en dus niet meer te vinden.

De buschauffeur had een wond op zijn arm, de aanslag was op hem gericht.... wij zaten er toevalig naast : ( Verder is er niemand gewond geraakt! hoe bizar! (de dag daarna lazen we in de krant over eenzelfde soort attack op een andere bus waarbij de buschauffeur is omgekomen)

Er is een soort van chantage gaande. Een groep mensen wil geld van de chauffeurs en de busmaatschappijen, en als ze dit niet geven dan gaan ze dreigen en uiteindelijk plegen ze een aanslag op de chauffeur. Iedereen in guatemala zegt dat we DIOS moeten danken, maar ik denk wel dat we een engeltje hebben gehad!! We hebben de buschauffeur een paar flappies gegeven om bloemen te kopen voor DIOS. Er is niemand gewond geraakt.
De kogel in het voorruit is over ons heen gevlogen, we voelden glas op ons lijf spatten , HEEL bizar! We hebben toen gedacht, wat willen we nu, NAAR HUIS!! maar na twee dagen hebben we besloten een ticket te boeken naar een veiliger, meer westers land. We zijn door de politie naar Guatemala City gebracht. Vanuit daar zijn zijn we zaterdag gaan vliegen naar San Jose, Costa Rica! We gaan dus niet meer reizen door El Salvador, Honduras en Nigaragua, even geen vage landen voor ons!

Morgen gaan we naar de pacific kust, eerst een weekje uitrusten. De eerste twee dagen waren we vet nuchter maar nu merken we dat we schrikken van deuren die dicht slaan of bijvoorbeeld vuurwerk op straat. Dit gaat vast beter over een paar dagen!

Even geen Semuc Champee oladiee!!!

x Fem&Loes

Geessie

Hoi liefies, ik hoorde het verhaal dit weekend van Wendy. We zijn er erg van geschrokken en zijn heeeeeel blij dat jullie er nog zijn :). Lekker uitrusten in Costa Rica en geniet van het zonnetje! Lekker rustig aan! Hier ligt een pak sneeuw en is het koud!! Dikke kus!

Lon

Lieverds!

Ik heb er kippevel van! Wat een verschrikkelijke ervaring. Ik ben ook erugh blij dat jullie er nog zijn. Rust maar lekker uit en doe voorzichtig!

Hele dikke kussen van ons 3!

Amy

Wat? Wat een bizar verhaal! Ik ben blij dat jullie dit land hebben verlaten. Geen gekkigheden hoor, we willen jullie niet kwijt. Wat een schrik! Rustig aan, geniet maar van het strand. Geen pulp fiction taferelen meer please.

Een omarming en een dikke knuffel. Ik stuur nog even een engel jullie kant op. xxxxxxxxx

ps. wie/ wat is DIOS?

harmke en joop

Nou je maakt wel wat mee als je gaat backpacken maar dit soort ervaringen lieverniet.
Nu maar even saai doen[lekker relaxen zonder loden bolletjes in debuurt]

Maria

Hee meiden, wel een beetje uitkijken hoor. Ga maar lekker genieten op het strand en dan even een beetje veiliger route gaan volgen. Groetjes vanuit Groningen

Mars

Holy mac! Ik wil dit soort verhalen niet meer horen hoor! Was al ongerust door je verhaal van laatst, maar nu helemaal! Gelukkig was DIOS inderdaad bij jullie ;) Ik stuur ook nog maar even een vette geluksengel, je weet nooit of ie van pas komt, maar dan hebben jullie em in ieder geval! Goed over praten en vet relaxen nu!
FF voor Ama; DIOS is god... vaya con dios
Een virtuele knuffel van mij!!

Femke (Bos)

Sjessus mina!! Nou dat had je dus liever niet willen meemaken!! Goed plan om het even rustig aan te doen. Jullie hadden inderdaad een engeltje met jullie hoor. Gelukkig maar xx Femmie xx

Ro

Jeetje wat een verhaal! Ben blij dat jullie verder niks hebben!!!

Dikke kus voor jullie beide!
x-Ro

agnes bouwman

Hoi Marloes en Femke,

Eng hoor om dat mee te maken !! Groot gelijk dat jullie naar een veiliger omgeving zijn gegaan.
Probeer de draad weer op te pakken om verder te genieten.
Ik ben net terug van een vakantie in Zuid-Afrika en dat was geweldig, mooi weer, aardige mensen en een prachtig land, niks voor jullie???

Knuffel en lieve groet,
Agnes

Karin

wow wat een enorm heftig verhaal zeg...
Gelukkig zitten jullie nu in een wat veiliger land.
Lekker uitrusten dan maar en genieten maar weer!
Veel plezier en sterkte maar weer

groetjes van ons viertjes.

Fenna

Hai lieve meiden,
Gelukkig is er niets met jullie gebeurd...
Hoorde het net van Betty op de MSN.
Blijf genieten van je tijd waar dan ook en van elkaar.

Liefs Fen ( en Mo)

Fré en Paul

Hallo Loes en Fem

Heftig hoor!! jullie hebben inderdaad geluk gehad, geniet nu maar lekker even in Costa Rica. Veel plezier
daar en Groetjes van ons

nora

Lieve meiden,
Juiste beslising om naar costa rica te gaan, columbia moet je ook niet naartoe gaan hoor!
Dan maar naar zuid amerika is iets veiliger. We kunnen overal iets krijgen, maar dit is wel heeeel bizar. Ze doen daar alles om aan geld te komen. Nou , pas goed op elkaar !!!! liefs jan en nora

Jeroen

Hi Marloes en Femke,

Wat een ontzettend spanned verhaal. Lijkt wel een scene uit een film. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Dapper dat jullie toch blijven om jullie reis af te maken!

Kan me goed voorstellen dat jullie het voorlopig even rustig aan doen.

Veel plezier in Costa Rica

Groet

Maarten & Floor

Ha Femke en Marloes!

Wat een ongelofelijk verhaal zeg! We vroegen ons een tijdje geleden al af waarom al die zwarte kruizen op de bussen zitten...Iemand heeft het ons uitgelegd, maar had niet verwacht dat het bijvoorbeeld jullie zou kunnen overkomen!
Gelukkig gaat het (ondanks de schrik) goed met jullie!
Wij zijn wel nog naar Semuc Champey geweest en hadden daar al gekeken of jullie er waren, maar jullie zitten lekker in Costa Rica.
Geniet er van en kom lekker bij van de schrik...
Wij zitten ondertussen in Honduras en hopen onze reis veilig af te maken de komende 2 weken.

Liefs
maarten en Floor

noutmans

Jullie zijn de allerstoerste chicks ooit!!!
Rambo is er niets bij!

Ik ben zooooo blij dat jullie van Kevlar (kogelvrij) zijn gemaakt!
Dikke kussen nout!

marjolijn

pfff ieks! wat vreselijk ENG zeg!! Fijn te horen dat jullie daar weg zijn gegaan, hopelijk kunnen jullie lekker genieten in Costa Rica!

Kusjes x Marjolijn

Ps we hebben gewoon al vlokken gehad afgelopen weekend!!

Henk en Toos

Hoi lieverds
Wat fijn dat iedereen zo met jullie meeleeft en net als wij zo blij zijn dat alles goed afgelopen is. We kunnen het ons bijna niet voorstellen wat jullie overkomen is en dat is maar goed ook. Ik hoop dat jullie inmiddels lekker aan het genieten zijn.
Dikke kus en groetjes van ons uit Makkum

Herman en Sophia (luna en estrella)

He Marloes en Femke, wat een verhaal zeg, wij schrokken erg hiervan. Gelukkig is het goed afgelopen maar je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Verstandige beslissing om naar een veiliger land te gaan. Mocht je het echt helemaal zat zijn, ga dan maar naar Buenos Aires, of Uruguay (montevideo) daar zijn de mensen zeer vriendelijk en hulpvaardig. Je vindt er niet de cultuur van indianen maar het is absoluut een aanrader. maar dat hadden we jou misschien al eens verteld Marloes??? Un beso de Luna y Estrella!

Wennepen

Was leuk weer even skypen! Ben blij dat jullie lekker in Costa Rica zitten, lekker in een 'gewoon' land! Volgens Bernlef staan jullie constant online? All inclusive resort of zo?? Nu lekker in je hammock goede plannen bedenken voor de gez.rek! xxx aan de stoere chica's!

Paulien

Jeetje wat een verhaal!!!! Schrik helemaal. Inderdaad tijd om naar Costa Rica te gaan. Snel naar Cahuita om samen met de Bob Marley's te relaxen. Hoop dat het lukt om snel bij te komen van de schrik.
Edwin vind dat jullie een erg goed verhaal hebben. Kicke verhaal zegt ie. Ik ben trots op jullie en duim dat de rest van de reis alleen nog maar genieten wordt! Hele dikke gelukskus van Pol

Hiltsje

Godverdomme zeg (sorry voor mijn taalgebruik)! Ik schrik me kapot. Ik ben erg blij dat jullie nu lekker aan het strand cocktailtjes zitten te drinken, om te vergeten wat er is gebeurd.... en klaar te zijn voor een nieuw LEUK avontuur :)

Dikke kus!

Hil

Brunnes

Holyfokkers, jullie hebben ons wel laten schrikken zeg. Je hoort en leest wel vaker wat over dergelijk 'incidenten', maar dat dat uitgerekend jullie moet treffen! Unbelievable! De tijd om eens heerlijk te relaxen en bij zinnen te komen is dus bij deze aangebroken. Op naar de cocktailbar!!!!!!

Groetjes en kusjes Bruin

WARD en LIESBETH

AMAAY doe het a u b een beetje een beetje minder ruig. Wat was die krabbenslachter in COMILLAS dan een schat. DIOS neemt regelmatig ATV dagen hoorden we. Nog heel veel genieten( in een meer vredige omgeving ) We vergeten jullie nooit en houden graag kontakt.

Theo

Ik heb het nooit wat gevonden dat openbaar vervoer.