marloesenfemke.reismee.nl

Guatamala: Todos Santos, Las Fuentes Georginas en San Pedro de Laguna

Na weekje kou in San Cristobal vonden we het tijd voor wat warmers: daarom zijn we vorige week over de grens gegaan naar Guatamala. Femke is zes jaar geleden al in Guatamala geweest, maar wilde graag nog één keer terug naar Todos Santos. Een heeeeel mooi bergdorpje (2200m hoogte) waar de inwoners nog in klederdracht lopen, waar geen Westers eten te vinden is en waar het mobiele telefoontje net is uitgevonden. Het was even wennen om Indianen een telefoongesprek te zien voeren met hun mobiel?Alles went.
In Todos Santos hebben we een Tjechisch stel ontmoet die de wandelsport fanatiek beoefent. Samen met hun hebben we een mooie wandeling gemaakt en zijn we in mooie bergdorpjes geweest waar de kleine kindjes bang voor ons waren omdat ze nog nooit grote blanke mensen hadden gezien. Wij waren alleen na drie uur wandelen helemaal kapot en het Tjechisch stel ging samen verder naar de top.
Veel Guatamalteken geloven in God en danken God voor alles. De mensen hier zijn heel vriendelijk en lief en hebben ons vaak gezegd dat God over ons waakt tijdens deze reis. Ook dankten zij God voor de weg naar Todos Santos toe, wij hebben God stiekem bedankt dat de weg van en naar Todos Santos toe gedeeltelijk was geasfalteerd.....(dit scheelde één hernia)
Na een paar dagen Todos Santos hadden we weer zin in de bewoonde wereld met gevarieerd eten.

Na een hele dag in Chicken bussen te hebben gezeten zijn we veilig en wel aangekomen in Las Fuentes Georginas; natuurlijke warm water bronnen.
Las Fuentes ligt hoog op de vulkaan en het water wat er door heen stroomt wordt natuurlijk verwarmd door de vulkaan en komt terecht in de baden van Las Fuentes. Één en al relaxtheid en genieten.

Verrimpeld zijn we de volgende dag naar het bergmeer van Atitlan vertrokken en hebben we gekozen om te slapen in het dorpje San Pedro de Laguna. Alhoewel je hier niet echt het gevoel hebt dat je je in Guatamala bevindt (er zijn hier meer Engelsen die kotsen van de drugs/drank van de parties, dan kindjes die moeten werken), is het het hier mooi, eten we alleen maar Thais, hebben we gekayaket, fietsen gehuurd en gaan we straks naar de plaatselijke sauna.

Tijdens onze reis naar het bergmeer van Atitlan toe hebben we Nederlanders ontmoet die een stichting zijn gestart voor straatkindjes in Guatamala: http://www.carasalegres.org/

We zijn er over aan het nadenken om de laatste maand van onze reis vrijwilligers werk te gaan doen voor Marcel en zijn team. Femke mag dan met kleine kindjes werken en ik kan dan computerles geven! Het is ook niet toevallig dat Akke, een goede vriendin van ons, jaren geleden met Marcel heeft gewerkt in Equador en ons in Nederland al veel had verteld over deze stichting. En wie kom je tegen in een Chickenbus? Marcel! Dit weekend hebben we met hun lekker drankjes gedronken in de Budabar van San Pedro, heerlijk Nederlans praten!

Morgenvroeg vertrekken we naar het natuurgebied Semuc Champee Oladiee!

Adios Fem&Loes

Sexy Lexie

He dames!

Klinkt goed. Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben.
Hier is het bibber de bibber, en om half 5 al donker!!

Geniet ervan, en een dikke kus van mij
xx

Lambert en Diny

Lieve Marloes en Femke,
Fijn dat alles goed gaat en dat jullie genieten van al het moois.
Het is wel iets anders dan een weekje naar Frankrijk,wat wij gedaan hebben,maar verschil moet er zijn.
Dikke kus van ons

Renske

Jullie zijn mijn heldinnen!
Wat klinkt het allemaal verrrrukkkelijk!
En ik ga die stichting voor straatkindertjes even googlen.. Lekker blijven genieten!!
Overmorgen vetrek in naar Cambodja, fijn he.
We denken aan elkaar okee.
Heel veel liefs Renske

gelly

meiden......

TOEVAL BESTAAT NIET!!! het moet zo zijn.

dikke tut.

astrid

haaaai famkes,

Goed om te horen dat jullie tijd maken om te spa-en en saunahen! All the girlz standing in the line for the hottub! Heel veel plezier! We missen jullie bij de Hok meidendagen! Drop it like a child!

liefs Astrid

Nanne

Leuk weer iets van jullie te horen, Marloes en Femke. Prachtige foto's! Spannend allemaal. Morgen plaats ik weer iets op mijn site. Enne Marloes ...., ik ben nog steeds lyrisch over Ameland..., net terug van een Kunstweekend op dat schittterende eiland...., zoooo mooooi!

groetjes,

Nanne Nicolai

Ronald

Ik wil niks horen over dat jullie het koud hebben gehad, hoe koud was het, 25 graden ipv 30?;-)

:-)

Het weer in NL:

KNMI houdt rekening met sneeuw
Uitgegeven: 17 november 2008 21:05
Laatst gewijzigd: 17 november 2008 21:06

AMSTERDAM - De kans op sneeuw is komend weekeinde groot. Het KNMI zegt dat het niet uitgesloten is dat er natte sneeuw gaat vallen.
ANP

"Dat is heel normaal voor deze tijd van het jaar", stelt het KNMI. In november valt gemiddeld twee tot drie dagen sneeuw. Na het weekeinde gaat de temperatuur omhoog en de kans op sneeuw dus omlaag.

Judith

Hola!

Ik krijg kriebels achter m'n computer hier in Groningen!!! Super wat jullie allemaal beleven. Hartstikke leuk om zo op de hoogte blijven... het doet mij ook weer denken aan onze reis naar midden- en zuid-Amerika...

Heel veel plezier met alles wat jullie verder nog gaan doen.

Toedels van Judith

Sjaak

Ik ben nog steeds jaloers op jullie (anders zou het ook niet best zijn) en lees met veel plezier de verhaaltjes en bekijk de foto's! We gaan vrijdagavond met angeniet en ilona naar Awakanings in de Westergasfabriek om ons tot vroeg in de ochtend lekker warm te dansen!
Afgelopen zaterdag was angeniet haar feestje, we mistten jullie wel! Het was weer algemene lamheid en liefheid!

Dikke kus van Sjaak!

Bee

toch bizar hoor dat jullie weer op al die plekjes lopen.

en nu semuc champee :) dat is iets nieuws:)

heeeeele dikke kus B

hans en greet

lieve Femke en Marloes,
wat weer een mooi reisverslag! Al weer een dikke maand onderweg en wat hebben jullie al veel gezien.
Geniet van alles en we kijken uit naar de volgende mail!
liefs

Janneke

Hey Marloes en Femke,

Akke heeft me even jullie linkje doorgemaild. Erg mooi te lezen en te zien dat jullie een fantastische tijd daar hebben, en die is nog lang niet afgelopen! You go girls! Vind het ook erg leuk veel foto's te zien van plaatsen waar Rienk en ik een tijdje geleden nog waren, dus ik kan me helemaal inleven in jullie avontuur. En er komt nog zoveel meer moois!
Noch mar in hiele protte wille famkes, oant sjen!

Tut Janneke

toncorry@casema.nl

Ha liefjes.
Wat een leuk kaartje wat je opgestuurd heb.
Wat lief dat jullie zelfs nu nog aan naomi denken.
Ze heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze begon te vloeien.We hebben enorm in spanning gezeten.
Gelukkig gaat het nu weer goed.
Ze moet wel veel rusten.
Wat een avotuur van jullie,vergeet het maar gauw,en ga heerlijk genieten verder.
Dikke kus Ton & Corry